strony internetowe
tworzenie stron
Blog  »  Gazetki reklamowe – jak dotrzeć do konsumenta? Cz. 2

Gazetki reklamowe – jak dotrzeć do konsumenta? Cz. 2

W poprzedniej części artykułu Gazetki reklamowe – jak dotrzeć do konsumenta? Cz. 1 skupiliśmy się na kwestiach związanych z przydatnością gazetek reklamowych, celami, które mogą wspomagać, grupą docelową, wyborem dobrej drukarni. Dziś rozpatrzmy kwestie bardziej techniczne, a więc omówimy pierwszą, bardzo ważną stronę gazetki, to na co zwrócić uwagę i jak powinna wyglądać, a także nakreślimy jakie błędy są najczęściej spotykane. 


Gazetka reklamowa – pierwsza strona 

Pierwsza strona ma bardzo duże znacznie. To czy ktoś będzie chciał sięgnąć po gazetkę, w dużej mierze zależeć będzie głównie od tego, czy pierwsza strona będzie zachęcająca. I uwaga! Dla każdej branży zachęcające będzie co innego – nie ma jednego, uniwersalnego przepisu. Grafika, kolorystyka – muszą zostać idealnie dobrane zarówno do branży, jak i do tego, z czym obecnie kojarzona jest firma i jaką wizualizacją reklamową się posługuje – całość musi być spójna.  Niestety, przypadkowo wykonanych gazetek jest bardzo dużo  na rynku i to niestety one psują nieco opinie tej formie reklamy. Jednak, dobrze wykonana gazetka reklamowa, potrafi znacznie podnieść sprzedaż. Bez względu na to, czy poznajemy nowe osoby, czy widzimy reklamę, czy film – pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Dlatego koniecznie trzeba zadbać o pierwszą stronę. Nie jest to łatwe zadanie, gdyż na pierwszej stronie powinno znaleźć się wiele informacji – zorganizowanie eleganckiej i estetycznej przestrzeni nie jest proste i warto zlecić to profesjonalistom. 

Na pierwszej stronie powinny znaleźć się: 

•    Logo firmy 
•    Hasło reklamowe/promocyjne 
•    Czas trwania promocji
•    Rodzaj produktów 
•    Najbardziej korzystna cenowo oferta/produkt 

Jeżeli jest to możliwe, na pierwszej stronie powinny pojawić się także inne produkty, które mogą zachęcić do jak największej liczby potencjalnych klientów. Jeżeli jednak miałoby to zaburzyć w jakikolwiek sposób graficzną spójność pierwszej strony, można zrezygnować z tego elementu. 

 

Błędy spotykane przy tworzeniu gazetki promocyjnej 

Wspomnieliśmy już o tym, że niestety przy tworzeniu gazetek reklamowych popełnia się wiele błędów, które znacznie obniżają ich popularność i sprawiają, że pieniądze często wyrzucone są w błoto. Dlatego, przedstawimy najczęściej pojawiające się błędy. 

•    Niespójność z identyfikacja wizualną reklamy firmy 
•    Zbyt duża ilość informacji na pierwszej stronie 
•    Nieokreślony czas trwania promocji 
•    Źle dobrane produkty 
•    Nieodpowiednio określona grupa docelowa 
•    Brak logo firmy 

Niestety, zdarzają się także błędy popełniane przez drukarnie, dlatego warto wybierać wyłącznie te najlepsze, z którymi współpracowaliśmy już lub których realizacje widzieliśmy i nam odpowiadają. Do najczęstszych błędów popełnianych przez drukarnie zalicza się: 

•    Niska rozdzielczość
•    Brak spadów przy ekspercie pliku 
•    Nieodpowiedni dobór kolorystyki
•    Brak odpowiednich marginesów, przycięte grafiki 

 

Wybór papieru do gazetki reklamowej 

Wybór papieru do gazetki to bardzo ważna sprawa. Gramatura zależy w dużej mierze od branży, dla której gazetka jest przygotowywana. Jeżeli Tworzymy gazetki, które bardzo szybko się wymieniają na inne (taka sytuacja jest w branży spożywczej) to gramatura może być niska, nawet 45g, jednak, jeżeli gazetki przygotowuje się dla branży medycznej, RTV czy AGD, warto zadbać o wyższą gramaturę, a nawet kartki powlekane i foliowane, w przypadku gazetki branżowej, która wychodzi np. kwartalnie lub okazjonalnie. 

Aby nakład nie trafił do kosza … 

Niestety, przez złą organizację oraz zaniedbania zdarza się, że cały nakład idzie do kosza. I wcale nie chodzi tutaj o błędy wymienione powyżej, ale o niedopilnowanie terminów, o czym wspominaliśmy w pierwszej części artykułu. Gazetka musi zostać zaprojektowana i wydrukowana na czas, musi tez zostać na czas dostarczona do punktów docelowych. Jeżeli czas promocji się zakończy przed dostarczeniem gazetek, nie będą one nikomu potrzebne. Klient musi mieć czas na zapoznanie się z ofertą, przemyślenie jej i zakup. W niektórych branżach podjęcie decyzji o zakupie może trwać minutę, w innych nawet kilka, kilkanaście dni. Warto o tym pamiętać. 


Podsumowując. Rezygnacja z tej formy promocji biznesu nie powinna być przedmiotem rozważań przedsiębiorców. Często gazetki promocyjne są niezwykle przydatne i pomagają napędzać i rozwijać biznes. Jednak, jak z każdą reklamą – są one przydatne wtedy, gdy są dobrze zaprojektowane i nie popełnia się przy ich tworzeniu oraz transporcie i logistyce poważnych błędów. W naszej Agencji wykonujemy gazetki reklamowe. Dbamy o każdy szczegół, pilnujemy ustaleń i terminów, tak aby w ręce klientów trafimy produkty estetyczne i pełnowartościowe. Zapraszamy! 
 

Mińsk Mazowiecki Agencja Reklamowa