strony internetowe
tworzenie stron
Blog  »  Redesign strony internetowej – kiedy i po co go robić?

Redesign strony internetowej – kiedy i po co go robić?

Redesign oznacza po polsku ponowne zaprojektowanie czegoś, przeprojektowanie. Prościej mówiąc rdesign polega na odświeżeniu wizerunku, loga firmy, czy jakiegokolwiek innego elementu. Można, a nawet trzeba dokonywać również redesignu strony internetowej. kiedy i po co to robić? Zapraszamy do lektury! 

Do naszej Agencji Reklamowej często zgłaszają się firmy, których obroty zaczynają spadać i szukają pomocy. Często słyszymy, że firma ma stronę internetową i inwestuje w reklamę, jednak działania te nie przynoszą oczekiwanego skutku. Wtedy warto zadać pytanie: ile lat firma jest na rynku i kiedy projektowane było logo, grafiki reklamowe oraz strona www? Bardzo często okazuje się, że nie były one odświeżane przez kilkanaście lat. Do drukarni czy agencji reklamowych wysyłane są wciąż te same grafiki umieszczane na billboardach, a na stronie nie ma żadnych zachęcających Klienta zmian. Często właśnie to jest powodem spadku zainteresowania produktami i usługami. 

Czym jest redesign strony internetowej? 

O redesignie w reklamie pisaliśmy w artykule Readesign – czy odświeżenie znaku firmowego ma sens?, ale dziś chcielibyśmy szczegółowo przyjrzeć się temu zagadnieniu biorąc pod lupę korzyści wynikające z odświeżania strony internetowej. Redesign strony www polega na wprowadzeniu pewnych zmian na stronie. Zmiany te mogą dotyczyć zmiany całej szaty graficznej, ale też poszczególnych elementów, np. formularza kontaktowego, koloru lub kształtu przycisków CTA. Odświeżenie nie wymaga zmiany całościowej, co oczywiście sprawia, że proces ten jest dość szybki, ale również znacznie tańszy niż tworzenie strony od nowa. 

Kiedy i po co robić redesign? 

Mody zmieniają się nie tylko na wybiegach  i wśród projektantów ubrań, ale dotyczy to każdej dziedziny życia. Również reklama oraz strona internetowa może się „przedawnić”, może przestać wyglądać zachęcająco dla Klienta. To co modne było kilka lat temu, dziś może delikatnie mówiąc… „trącać myszką”. Marketing internetowy rozwija się w bardzo szybkim tempie. Trzeba zatem trzymać rękę na pulsie i reagować. 

Na co zwracać szczególną uwagę? 

Po pierwsze, na konkurencję. Jeżeli konkurencja Cię wyprzedziła, koniecznie sprawdź, jak prezentuje się ich strona internetowa i jakie jej elementy są lepsze od Twoich. 

Po drugie, na trendy. Sprawdź jak wyglądają strony internetowe osób, które na co dzień zajmują się ich tworzeniem – specjalistów SEO, grafików, agencji reklamowych. 

Po trzecie na wymagania wyszukiwarki Google. Istnieją wytyczne stworzone przez zespół Google, które bardzo dokładnie określają, jak powinna wyglądać strona internetowa, aby była przyjazna dla klienta, użytkownika. 

Po czwarte na wymogi pozycjonowania. To niezwykle ważne, aby strona była po prostu aktualna, zarówno od strony technicznej jak i od strony designu. Dzięki temu pozycjonowanie będzie skuteczne. Jeżeli nie wprowadzi się na stronie koniecznych zmian, pozycjonowanie może przez wiele miesięcy przebiegać bez oczekiwanych efektów. 

Stronie internetowej należy przyjrzeć się w sposób bardzo obiektywny. Musimy wziąć pod uwagę wymagania wyszukiwarki, preferencje i oczekiwania użytkowników oraz ogólny wygląd strony. Strona internetowa, ale też sklep internetowy, może zaoferować dziś Klientowi naprawdę wiele – szkoda rezygnować z takiej możliwości. Przenalizuj swoja stronę i zastanów się, czy Ty jako klient chciałbyś z takiej strony korzystać? Zastanów się, jakich elementów brakuje. Być może chciałbyś dołożyć jakąś zakładkę? Np. galerię wykonanych produktów/usług, albo stworzyć formularz kontaktowy lub zacząć pisać lub zamawiać teksty na bloga, które przykują uwagę odwiedzających Twoja stronę? Jeżeli nie wiesz, jakie elementy są konieczne do zmiany, poproś o audyt strony specjalistę – agencję reklamową, specjalistę SEO/SEM. 

Jeżeli: 

•    sprzedaż spada, 
•    wyprzedza Cię konkurencja, 
•    widzisz, że Twoja strona odbiega znacznie od innych, 
•    strona nie odpowiada obecnym standardom, np. nie jest responsywna,
•    na stronie brakuje ważnych dla ciebie zakładek, 
•    zmienił się profil prowadzonej działalności, 
•    w ofercie posiadasz znacznie więcej produktów i usług niż t o było, kiedy tworzyłeś stronę www. 

Powodów może być oczywiście znacznie więcej. Jedno jest pewne, jeżeli Twoja strona ma kilkanaście lub kilka lat, odświeżenie jej jest koniecznością. Jeżeli zatem pytasz, po co robić redesign strony internetowej, odpowiadamy: po to, aby była bardziej zachęcająca dla Klientów i po to, abyś mógł zarabiać więcej! 

Jeżeli chciałbyś wykonać redesign swojej strony www lub stworzyć nową, jeżeli chciałbyś wiedzieć, co na stronie nie działa, co powinno wyglądać lepiej i jakie są obecne trendy, skontaktuj się z nami! Profesjonalnie zadbamy o Twoją stronę zarówno odświeżając ja, jak i również zajmując się jej pozycjonowaniem w wyszukiwarce Google. Zachęcamy również do zapoznania się z naszymi realizacjami, szczególnie reklama zewnętrzną. 


 
 

Mińsk Mazowiecki Agencja Reklamowa